میم مثل مینای من

<:::: دوستت دارم اما ما مال هم نیستیم ::::>>

میم مثل مینای من

<:::: دوستت دارم اما ما مال هم نیستیم ::::>>

اجباری!!!!


اجباری!!!!


من مجبورم برای امتحانات پایان سال درس بخوانم ...چون درس خواندن اجباریست از آن بیزارم....پس درس خواندن کار بدیست!!!

من مجبورم برای درمان بیماریم نزد پزشک رفته و دارو مصرف کنم....چون درمان اجباریست از آن بیزارم ....پس درمان چیز بدیست!!!

من مجبورم برای موفقیت سخت تلاش کنم...چون تلاش اجباریست از آن بیزارم....پس تلاش چیز بدیست!!!

من مجبورم برای رانندگی ایمن قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنم ...چون رعایت قوانین اجباریست از آن بیزارم...پس قوانین راهنمایی چیز بدیست!!!

من مجبورم برای پیشگیری از بیماریهای مصری واکسن بزنم...چون واکسن زدن اجباریست از آن بیزارم...پس واکسن زدن کار بدیست!!!
.................................................. ..............
من مجبورم برای محفوظ ماندن از چشم ناپاک حجاب داشته باشم ...چون حجاب اجباریست از آن بیزارم...پس حجاب چیز بدیست!!!

من مجبورم برای داشتن امنیت اجتماعی حجاب داشته باشم...چون حجاب اجباریست از آن بیزارم...پس حجاب چیز بدیست!!!

من مجبورم برای حفظ بنیان خانواده حجاب داشته باشم...چون حجاب اجباریست از آن بیزارم ...پس حجاب چیز بدیست!!!

من مجبورم برای رضای خدا حجاب داشته باشم ...چون حجاب اجباریست از آن بیزارم...پس حجاب چیز بدیست!!!

.

فقط کسانی که از روح و روان آ_نرمالی دارند از همچین جملاتی استفاده میکنند، چون عقل سالم خود متوجه است که اگر کاری بر انسان واجب میشود برای او لازم است حتی اگر کاری دشوار باشد.درست است که انسان بدون تفکر هر چیز اجباری را پس میزند و از آن فرار میکند اما اگر کمی کلاهش را قاضی کند میفهمد که همواره خوشی و سعادت بدنبال سختی است...
و علاوه بر همه به یاد داشته باشیم دنیا را مطابق سلیقه و میل ما نیافریدند که اگر کاری خلاف میل و سلیقه ما بود و یا عرضه انجامش را نداشتیم آن را بد و یا غیر ضروری بدانیم...
پس لطفا خود را با گفتن جملاتی مثل جملات بالا ضایع نکینم ...
یا علی



پ.ن: خواهش میکنم با تعمق و تعقل و تفکر مضاعف نظر بدید.

منبع : http://sedreh.blogfa.com/post-46.aspx


بعدا نوشت

حجاب مساوی چادر نیست.

چادر مساوی حجاب نیست.

چادر نوعی از حجاب است.

به پاسخ خانم طراوت تو کامنت ها دقت فرمایید.

حیا بدون حجاب و حجاب بدون حیا،هردو ناقصند.

مطالب فلسفی حجاب(علی14)


نظرات 42 + ارسال نظر
الدان شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:31 ب.ظ http://anahno.blogsky.com

h,gh
اولا افل

آفــــــــــــــــــــرین بر شما
شما برنده یه تاقار ماست اعلا ی موسیر دار شدید.

الدان شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:42 ب.ظ http://anahno.blogsky.com

نظری ندارم
من چه بدونم ولی این چیزی که من میبینم...اصن ولش نظر دارم
به نظرم اگه طرز فکرمونو با حجاب کنیم همه چی حله
نظرات زیادی دارم ولی میترسم باعث گمراهیتون بشه پس نمیگم

به نظر بنده طرز فکر اصن نباید محجوب بمونه چون آزادی اندیشه یکی از آرمانهایه بنده بوده و هست.
تازشم
من با نظر دادن کسی گمراه نمیشم جناب الدان خان. جواب پیام خصوصیمو ندادین چرا؟

الدان شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:17 ب.ظ

ki
نه مغلطه نکن
منظور من اینه که تو ذهنمون مثلا مثلا س ک س نکنیم
یا مثلا تو ذهنمون دزدی نکنیم یاااااااااااااااااا........
با آزادی اندیشه من چیکار دارم؟!
به نظر من یه کسی که تو ذهنش زنای ذهنی میکنی با کسی که این کارو انجام میده کمی تا قسمتی فرقی با هم ندارن

من مغلطه نکردم الدان عزیر.
منظور شما پالایش فکر بوده که کاملا قبول دارم که حتی در ادیان قدیم ایران بهش اشاره شده((پندار نیک)).

بله معلومه که فرق میکنه چون تخیل بعضی موقع ها سخت کنترل میشه و نمیشه فیلترش کرد مگه اینکه انسان فوق العاده بزرگی باشی

طراوت شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:24 ب.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

سلام جالب بود.
یعنی میگین این حجاب چادری و...خوبه؟!!!!
چی بگم ولا!
یعنی خانوما باید برن لای چادر که امنیت برقرار بشه؟!
حجاب واقعا لازمه و باید در هر جامعه ای باشه؛ چه حجاب خانوم ها؛ چه اقایون.
اما نه این حجابی که تو جامعه ی ما میگن باید باشه.
که البته حجابی که الان از بعضی اقایون و خانوم ها تو این کشور دیده میشه صد برابر بدتر از حجاب کشورهای اروپاییه.
من با چادر مخالفم

«وقل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لایبدین زینتهن الا ما ظهر منها ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن و لایبدین زینتهن الا لبعولتهن او ابائن او اباء بعولتهن او ابنائهن او ابناء بعولتهن او اخوانهن او بنی اخواتهن او بنی اخواتهن او نسائهن او ما ملکت ایمانهن او التابعین غیراولی الاربه من الرجال او الطفل الذین لم یظهروا علی عورات النساء و لایضربن بارجلهن لیعلم ما یخفین من زینتهن و توبوا الی الله جمیعا ایها المؤمنون لعلکم تفلحون».
ای پیامبر(ص) به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را فرو گیرند(و از نگاه به مردان نامحرم بپرهیزند) و دامان خود را حفظ کنند و نباید زینت خود را آشکار سازند. جز آن مقدار که طبیعتاً ظاهر است و (اطراف) روسریهای خود را برسینه خود افکنند(تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان یا پدرانشان یا پدرشوهرانشان یا پسرانشان یا پسران همسرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان همکیششان یا کنیزانشان، یا افراد سفیهی که تمایلی به زن ندارند و یا کودکانی که از امور جنسی زنان آگاه نیستند. و به هنگام راه رفتن، پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانی‌شان دانسته شود(و صدای خلخال که برپا دارند به گوش رسد) ای مؤمنان نسبت به گناهان گذشته توبه کنید تا رستگار شوید.


کسی نگفته حجاب=چادر

PaRi شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:06 ب.ظ http://magicgirl.blogsky.com

حجاب اجباری بده!
کسی که شخصیت داشته باشه و دنبال دردسر نگرده و قصد جلب توجه نداشته باشه می دونه چی کار کنه و چه جوری بپوشه

حجاب اجباری بدم یا بد است

البته یه جورایی هم راس میگی

مهدیه شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 ب.ظ http://kahfalanam.blogfa.com/

سلام دیدی چه زود اومدمبا موتور کراس اومدم سرعتم زیاده

الان یعنی من آنرمالم که از درس بدم میاد؟

والا درمورد حجاب هم اگه کسی منطقی بشینه بحرفه همه متقاعد میشن ضمن اینکه اعتقاد دارم مردا هم باید حجاب داشته باشن

اولا خیلی سریع اومدی و باید اعمال قانون بشی

در ثانی با حرفت موافقم مرد هم باید حجابشو رعایت کنه

علی14 شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:32 ب.ظ http://baali14.blogfa.com/

سلام وایسا کامل بخونم ببینم چی نوشتید.

بخو بخون که داری خوب میخونی

علی14 شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:43 ب.ظ http://baali14.blogfa.com/

بارک الله
خیلی خوب نوشتی (هم شما هم لینک)
هم من!

چرا من ؟
ان شاء الله میخوام یه پست درباره فلسفه حجاب بیارم ، خفن :دی

بعدا نوشت خیلی خوب بود بارک الله

به نظرت تو تو این سه روز فرصت میکنی؟

نازنین شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:46 ب.ظ http://www.chert-pert.blogsky.com/

سلام

متاسفم واسه خودمون که مسایل مهمی داریم و گیر دادیم به چهار تاره موی خانم ها و حجاب !!

ب نظر من حجاب کاملا شخصیه ... یکی دوست داره خودشو بپوشونه یکی نه ... در هر حالت باید امنیت داشته باشه.. آقایون هم در هر حالت باید خویشتن دار باشن



سلام
وقتی دینی رو قبول میکنیم ملزم به رعایت بی قید و شرط قوانینش میشیم همینطور که بطور مثال وقتی وارد یه کشوری میشیم باید قوانینشو رعایت کنیم و الا مجرمیم.
اگه پاسخ به نظر خانم طراوت رو مطالعه بفرمایین میبینی که دستور قرآنه و اصلا شخصی نیست.
شاید شخصی بودن حجاب با در نظر گرفتن موازینش که در همون آیه اومده مفهوم پیدا کنه.

نازنین شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:46 ب.ظ http://www.chert-pert.blogsky.com/

منم آپم تشریف بیارید

آمدم

فـــافـا شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:49 ب.ظ http://life-me.blogsky.com/

چادر سخته گرفتنش خاکی و اینا میشی کلا از زندگی سیر میشی تو گرمای تابستون که دیگه هلاک میشی با چادر مشکی!!!!
خدا اول گفته نگاه، واقعا همش همون نگاه ِ
با پریماه هم موافقم حرفش کاملا درسته

بعدا نوشت رو ملاحظه نفرمودین؟

شما مسائلی که تو آیه(پاسخ خانم طراوت تو کامنته) اومده رو رعایت کن بعدش هرطوریکه خواستی بپوش

اوجوبه شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:52 ب.ظ http://www.ojobeam.blogsky.com

من تو خانواده ای بزرگ شدم که کسی کاری به حجابم نداره
ولی خودم از بچگی سعی کردم موهام رو اصلا بیرون نزارم
خب اینجوری بیشتر دوس دارم البته چادر هم نیستم ولی به نظره من نباید اجبار کنن!!!
خب کسی که دوس نداره حجاب داشته باشه خب یعنی دینش رو هم قبول نداره
خب میگن عیسی به دینه خود موسی به دینه خود
کسایی که دینشون رو قبول دارن به کارخودشون برسن کسایی هم که قبول ندارن به کار خودشون
کسی نباید تو کاره دیگری دخالت کنه
یه انسان اختیار داره و خودش میتونه واسه خودش تصمیم بگیره
کسی نباید به کس دیگه زور بگه
که الان تو ملته ما دارن زور میگن و با این کار بدترش میکنن چون که مردم لج میکنن!!!
خب این نظره من بود!!!

عیسی به دین خویش و موسی به دین خویش درسته ولی بره زمانیکه اختلاف بین ادیانه نه داخل یه دین.
کسی کاری با حجاب کسی در داخل خونش نداره مثل اینکه هیچ افسری نمیتونه شمارو داخل حیاط خونتون ولو اینکه صد هکتار باشه جریمه کنه. ولی زمانیکه وارد جامعه میشین قضیه فرق میکنه.


نظرتون محترمه

روانشناس یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:45 ق.ظ http://www.shadkami.blogsky.com

سیلوووووووووووووووووووووووووووووم
هوووووووووووممممم عحب موضوع جنجالیه
این بحثا با دو کلمه خیلی داغ میشه
من مخالفم
به نظر من هر کاری یه لزوماتی میخواد!
خب انتخاب با ما هست که این ملزومات رو فراهم کنیم یا نه!
ولی خب من حجاب اجباری رو قبول ندارم چون میشه آتیش زیر خاکستراگه آدم آتیش رو جلو چشمش ببینه میتونه انتخاب کنه که بهش نزدیک بشه یا نه! اما امان از وقتی که زیر خاکستر شد بیخبر دامن آدم رو میگیره
اوووووهوووووووووووم حجاب مساوی چادر نیست
یه نکته ای هم که مهمه اینه که ما یه گروه رو برای حفظ امنیتشون محدود نکنیم.
باید جنبه رو نسبت به خیلی چیزا بالا برد

سلااااااام
نظرتو درباره خطرات آتیش زیر خاکستر قبول دارم چون یه چیز مشخصیه اما درباره حجاب باید بهتون بگم که اول باید مشخص بشه طرف دین داره یا نه اگه داشته باشه که باید در چارچوب دینش عمل کنه و به باید ها ونبایدهایه وخطوط قرمز دینش احترام بذاره.
ولی اگه خارج از هر دینیه باید به قوانین حاکم در جامعه احترام بذاره.
البته من قبل از هر برخوردی با فرهنگ سازی موافقم همینطور که اصرار دین قبل از هر نهی از منکری امر به معروفه که غالبا نادیده گرفته میشه.

طراوت یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:45 ق.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

واااااااااااای؟ خدا مرگم نده! چرا اینطوری توشتی؟منو مشهور کردی با یه کامنت که!

اره؛ اما تو این جامعه که فعلا حجاب=چادر است! ولا!
بیحجابی هم از پوشیدن روسری(به جای مقنعه) شروع میشه تا...

مگه روح میمیره؟
خب متاسفانه خیلی چیزا باب شده ولی ریشه دینی نداره

عارف یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 ق.ظ http://chert-pert.blogsky.com

من با حجاب مخالفم چون همونطور ک همه گفتن فقط واسه خانوماست و مردا هیچ !

چرا همیشه مردا آزادن و خانوما باید برن زیر ی چادر مشکی اونم تو گرمای جنوب مثلاً !

کاش ب جای حجاب حیا وجود داشت ، اگه ما مردا مشکل نداشتیم حجاب هم میشد معقولش اجرا بشه ولی همه مشکل از ماست ک دنبال اینجور چیزی هستیم و اکثراً هم واسه جلب توجه مرد و بعضی ها واسه آزادیشون حجاب ندارن

حجاب موکد به خانمها و آقایونه منتهی با محدودیتهایه مختلف.
در هیچ جایه دین موکدا به چادر اشاره نشده حتی در جامعه هم همینطور. اصل در رعایت حجابه نه در وجود و عدم وجود چادر.
ب نظر من حیا بدون حجاب و حجاب بدون حیا هر دو ناقصند .
مشکل مشکل زن و مرد نیست مشکل مشکل عدم فرهنگ سازیه. به عقیده من آزادی به معنیه اینکه هر کس هر کاری دوست داشته باشه انجام بده نه تنها خوب نیست بلکه خیلی هم بده.

فـــافـا یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:12 ق.ظ http://life-me.blogsky.com/

نیگاش کردم!!!
یه بار بخاطر همین نداشتن چادر کلی تحقیر شدم!!!
کاش این چیزا رو اون آدمایی میدیدن و یه کمی فکر میکردن که که فک میکنن چادر نداشتن یعنی بی حجابی
مخصوصا اون پیرزن های افراطی که اصلا نیازی به حجاب ندارن!

درسته چادر خوبه ولی به هیچ وجه نشانه حجاب نیست چون بعضی از چادری ها بیحجابتر از هر بیحجابی هستن.

الی یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ب.ظ http://www.haghayeghh.blogfa.com

گفتین دینی رو قبول میکنی باید مسایلشم قبول کنی..من اینو قبول ندارم..خیلی ها هستن ک قبولش نکردن و جرات ندارن حرفی بزنن چون کسی گوش نمیده پس مجبورن ک قبولش کنن..امروز رفتم واسه ثبت نام دانشگاه طرف میگه برو مانتوی بلند بپوش بعد بیا!!!!اخه این یعنی چی؟!!!!!!!اگه پایین تر از زانو نباشه جاییم معلومه؟!!!این چیزا حرصمو درمیاره..این همه بدبختی داریم اونوقت این ملت فکر چی هستن..

الی یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:30 ب.ظ http://www.haghayeghh.blogfa.com

گفتین دینی رو قبول میکنی باید مسایلشم قبول کنی..من اینو قبول ندارم..خیلی ها هستن ک قبولش نکردن و جرات ندارن حرفی بزنن چون کسی گوش نمیده پس مجبورن ک قبولش کنن..امروز رفتم واسه ثبت نام دانشگاه طرف میگه برو مانتوی بلند بپوش بعد بیا!!!!اخه این یعنی چی؟!!!!!!!اگه پایین تر از زانو نباشه جاییم معلومه؟!!!این چیزا حرصمو درمیاره..این همه بدبختی داریم اونوقت این ملت فکر چی هستن..

به عقیده بنده حجاب باید فرهنگ سازی بشه تا مقبول زنان و مردان بیافته
متاسفانه بعضی موقع ها با برخوردهایه نابجا بازخوردی بوجود میاد که شخص از اون مسئله زده میش
بنده خودم پارسال در ورودی حرم مطهر امام رضا دیدم که خادم حرم(انتظامات جلویه ورودی) به پدر دختر چهار یا پنج ساله گیر داد که باید حجاب دخترش رعایت بشه که بنده جلو رفتم و اعتراض کردم وگفتم این کار شما از اسلام جلو زدنه وقتی اسلام از کسی که مکلف نشده انتظار حجاب نداره اجبار شما چه مفهومی داره ؟که متاسفانه مورد انتقاد اونها قرار گرفتم.

مهدیه یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:08 ب.ظ http://kahfalanam.blogfa.com/

از کجا مجوز اینکارو گرفتی؟


آپم

یه چیزی بگم؟ اون اوایل اصلا فک نمیکردم انقد مذهبی باشید

از خنده بازار
مثلا چقدر؟

شلیر یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:58 ب.ظ http://chiroki-dl.blogfa.com

پس کوو نظر من؟؟؟؟؟؟؟؟؟

احتمالا تو پست قبلیه

شلیر یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:09 ب.ظ http://chiroki-dl.blogfa.com

حجاب باید تو ذات ما باشه......اینکه فلان جور لباس بپوشیم و فقط دماغمون بیرون باشه حجاب نیس..البته میدونم شما هم منظورتونحجاب=چادر نیس

موافقم حجاب باید ارزش باشه نه صرفا پوشش

شادی یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:32 ب.ظ http://www.taakhodaa.mihanblog.com

سلام؛ مرسی که پیشنهاد تبادل لینک دادید؛توی جوابه نظراتمم گفتم که منو با اسم وبم_نقطه چین تاخدا_بلینکید فقط بگید من شمارو با چه اسمی لینک کنم؛مطلبتونم خوندم قشنگ بود

تو وبتون عرض کردم

nilufar یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:52 ب.ظ http://dhvune2010.blogfa.com

علیرضا یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:29 ب.ظ http://Aloonak14.blogfa.com

سلام داداشی.حالت خوبه؟شرمنده دیر رسیدم.
به نظرم درباره اصل حجاب حرفها به اندازه کافی زده شده.دیگه اگه هرکی لجبازی و تعصب رو بذاره کنار میتونه به نتیجه برسه.
فقط ۲ تا چیز میمونه.یکی تنوع حجاب.یکی هم اجباری بودن حجاب در سطح جامعه.
تنوع حجاب واجبه.نمیگم خوبه میگم واجبه چون خیلی مهم و تاثیرگذاره.نمی دونم قهوه تلخو دیدی یا نه.انصافا لباسای هم زنا و هم مردا تو فیلم فوق العاده ست.هم شیک هم شاد هم اصیل.ای کاش این پادشاهای به ظاهر متمدن لباسای یکدست غربی رو نمی آوردن باب کنن که بعد از گذشت این سالها این لباس های اصیل از چشم بیفته.
در باره ی حجاب اجباری اجتماعی هم راستش خودم نتیجه ی خاصی نگرفته ام تا حالا.با این که به لزوم حفظ حجاب اعتقاد کامل دارم ولی بحث اجباری شدنش رو در سطح حکومتی نمی دونم.فقط پراکنده چند تا چیز رو مطرح می کنم امیدوارم تو و بقیه دوستان کمکم کنید:
۱.آیا در زمان حکومت های دینی اولیه مثل زمان پیامبر و علی(ع) حجاب اجباری تو جامعه بوده؟
۲.آیا یکی از وظایف حکومت دینی اجرای قوانین دینی نیست؟مثل حجاب؟
۳.آیا اجباری شدن حجاب عمومی به تقویت دروغ و ریاکاری و فساد پنهانی تو جامعه کمک نمیکنه؟
۴.شکل این اجبار چه شکلی باید باشه؟آیا یک توریست اروپایی به هنگام بازدید از تخت جمشید باید حتی نصفه و نیمه و به شکل بد حجابی فقط حجاب داشته باشه؟
۵.آیا این اجباری بودن حجاب عمومی مربوط به زمانی نمیشده که باور غالب مردم و عرف جامعه مخالف بی حجابی بود؟شرایط الان با سال های اولیه انقلاب فرق کرده.آیا این تفاوت باور و فرهنگ تو اجباری شدن حجاب تاثیر نداره؟
۶.آیا دستور صریحی تو قرآن یا احادیث معتبر درباره ی الزام حجاب عمومی جامعه وجود داره؟
...

سلام
موافقم باهات
به بعضی از سوالاتتون که میتونم جواب میدم.
1- بله
2-با توجه به سوال اول میشه گفت بله.
3- نمیدونم
4- درباره این سوال باید بهتون بگم که همینطور که در کشورهایه یر اسلامی حجاب اسلامی ممنوعه در کشور اسلامی هم اید حجاب غیر اسلامی باید ممنوع باشه.ولی همینطور که ما به کشورهاییکه حجاب اسلامی رو ممنوع کردن اعتراض میکنیم نباید از اعتراض اونا نسبت به این الزام ناراحت بشیم.
5-ممکنه
6-به جواب خانم طراوت تو نظرات مراجعه فرمایید.

ولی باید اعتراف کنم بنده متخصص دین نیستم در حدی که اطلاعات دارم حرف میزنم.

شلیر یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:28 ب.ظ http://chiroki-dl.blogfa.com

حلفای خشمل میزنی............کج یاد گلفتی هان
دیفونه...هی..........دیفونه...هی......

واقعا که این حرفا از دیونه بعیده

علی یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:34 ب.ظ http://shoghebidari.blogfa.com/

سلام عزیز دل.شرمنده.این روزا سرمون شلوغ شده
اما
اما به نظرمن اینکه حجاب چی باشه مهم هست اما چیزای دیگه ای هست که از نوع حجاب مهمتره.هدف از حجاب حفظ حیای خانوماست.چه فایده خانومی حجاب داشته باشه اونم از نوع برترش اما حیا و عفت نداشته باشه که اگه اینطور باشه محجبه ها رو هم خراب میکنه.ولی هستن خانومایی که شاید حجاب برتر رو نداشته باشن بلکه معمولی اما حجب و حیاشون اجازه کوچکترین نظر بدی رو به هیچ مردی نمیده.
یاعلی-التماس دعا

سلام خوشحالم سر زدین

به نظر بنده حجاب بدون حیا و حیا بدون حجاب هر دو ناقصند.

بهاره یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:01 ب.ظ http://bahare1372.blogfa.com

به نظر من نمیشه گفت که آدم فقط باچادر میتونه باحجاب باشه.هستن اون کسایی که چادر نمیزنن وحجابشون ازصدتا چادری بهتره

فک کنم تو بعدا نوشت اشاره شده

مهبوط یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:24 ب.ظ http://http://magarna.blogfa.com/

حجاب بدون جادر خیلی دقت می خواهد
البته رد شیم او اینکه خیلی از جادری ها هم ....

موافقم باهات

مریم یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:35 ب.ظ http://www.roozane1370.blogsky.com

سلام
مطلب جالبی بود.باهات موافقم اما به نظرم بهتره شرایطی رو فراهم کنیم که هر کس خودش به این نتیجه برسه.دقیقا همون کاری که خانواده ی من کردن
اینطوری آدم تحت هر شرایطی رو اعتقاداتش میمونه که خیلی با ارزشه
مرسی خبرم کردی

دقیقا
اینکه یکی با دلیل و اعتقاد حجاب داشته باشه خیلی فرق میکنه با کسی که صرفا به اجبار محجبه شد.
اعتقاد بنده اینه قبل از هر اجباری باید فرهنگ سازیی بشه.

مریم یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:07 ب.ظ http://www.roozane1370.blogsky.com

آپـــــــــــــــــــــــــــــم

آمدمممم

الدان دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:52 ب.ظ http://anahno.blogsky.com

fhf
آپ کن جون نوهات

با شه جناب الدان دنبال مطلبم

فرحان دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:15 ب.ظ http://www.navdon.blogsky.com

تو این چند وقته و تو دانشگاه کاملا دیدم چادری هایی رو که با چادرشون چه ها که میکردند و البته زیر چادرشون هم غوغایی بود و البته غیر چادری هایی که سالم تر از چادری ها بودند... خیلی سالم تر...
البته خیلی از چادری ها رو هم قبول دارم...
در مورد حجاب اصلا نباید کلی نظر داد. چون بستگی به شخص داره...


موافقم
کم پیدایید جناب فرحان خان؟

فـــافـا دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:53 ب.ظ http://life-me.blogsky.com/

یووووووووووووووهوووووووووووووووو

این کامنت صرفا جهت ابراز وجود است و هیچ ارزش دیگری ندارد

سلللللللللللللللااااااااااااام بر آبجی فافا.

بـــهاره دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:57 ب.ظ http://bahare1372.blogfa.com

سلام اگه دوست داشتین منو با اسم روزهای زود گذر لینک کنین
وبگین که من با چه اسمی لینکتون کنم

همون دیونه خوبه

فرحان دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:50 ب.ظ http://www.navdon.blogsky.com

بابت کم پیدایی عذر میخوام... درگیر بودم...
شاد باشی

علی سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:44 ق.ظ http://shoghebidari.blogfa.com/

سلام ای دوست
فقط سلام و وقت بخیر و همین و بس

سلام عزیزم
ممنون

فـــ،اطـ،مه سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:21 ق.ظ

با سلااام دعوتتونو لبیک گفتیم و اومدیم
خب سوالو حرف زیاد بود واسه این پست اما با نظر بچه ها و البته پست خوب برطرف شد
ن هیچ وقت درک اینکه حجابی که دارم اجباری و نکردم چون از روزی که وارد جامعه شدم داشتن حجاب حس خوبی بهم داد ،الا صرفا این حجاب نباید چادر باشه که به خوبی توی پستتون بهش اشاره کردین،حرفها توی زمینه ی حجاب زیاده ،که متاسفانه بعضی عقاید سیاسی و خیلی چیزای دیگه روی این مسئله سایه انداخته..
این جمله آخر پست بد جوووور به دلم نشست
حیا بدون حجاب....
از خوندن پستایی ک حرفی برای گفتن دارن لذت میبرم
موفق باشید

ممنون کاش اسم وبتون رو هم میذاشتین.
موافقم با حرفاتون حجاب اگه درست جا بیافته مطمئنم که خیلی ها نظرشون عوض میشه حجاب رو محدودیت طلقی نمیکنن.

علیرضا سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:44 ق.ظ http://aloonak14.blogfa.com

سلام رفیق.اگه اشتباه نکرده باشم منظورمو خوب نگرفتی.من درباره ی اجبار حجاب فردی بحثی ندارما.من مطمئنم که حجاب برای یک زن واجبه.اینو میدونم.صحبت من درباره ی الزام حکومتیه حجابه.
ببین من تو سوال آخر پرسیدم آیا حدیثی وجود داره تو گفتی جواب خانم طراوت.رفتم خوندمش دیدم آیه ی معروف حجاب و عفاف رو نوشتی.برای اولین بار یه چیز جدید از این آیه دستگیرم شد.خدا به پیامبر میگه قل "للمومنات".روی صحبت پیامبر با مومناته.آیا از این خطاب قرار دادن نمیشه نتیجه گرفت که حجاب مخصوص مومنینه و التزامی برای اجبار حجاب برای همه افراد وجود نداره؟
در جواب سوال اولم هم گفتی آره.مطمئنی یا از روی اطلاعات پراکنده حرف می زنی؟
جواب سوال سوم.چرا نباید از ممنوعیت حجاب ناراحت نشیم؟به نظرت همین خودش یه دلیل نمیشه برای این که ما هم نباید حجاب اجباری برای همه مردم داشته باشیم؟
در آخر هم باید بگم نمی دونم مطرح کردن این چیزا تو این جمع ها و صحبتای وبلاگی درسته یا نه.آخه هیچ کدومون متخصص نیستیم.من چون از بقیه جاها تقریبا ناامید شدم گفتم اینجا سوالام رو مطرح کنم.با کمک شما مشکلاتم رو حل کنم.

بسیار خوشحال میشم که اینطور پیگیرانه موضوعاتو دنبال میکنین بله حق باشماست اینطور مسائل باید کاملا تخصصی مورد بحث واقع بشه که نتیجه خوبی داشته باشه ولی متاسفانه متخصصین ما تو زمینه وبلاگ نویسی بسیار کم کارند از سوی هم وقتی که بنده مشاهده میکنم که تخصصی و غیر تخصصی بر علیه اسلام و اعتقادات ما هجوم میارن مجبور میشم که با توکل بخدا وارد میدان بشم. فعلا این چن حدیث رو مطالعه بفرمایین



امام على علیه السّلام فرموده اند : پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست . غرر الحکم(5820)

امام صادق علیه السلام می فرمایند: حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می باشد. ( المستدرک، ج5)


رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله)فرمودند: خداوند شما را از عریان شدن بازداشته است؛(بحار الانوار ج. 56) لذا از عریان شدن بپرهیزید.( سنن الترمذی )


اسماء دختر ابوبکر و خواهر عایشه به خانه پیغمبراکرم(ص) آمد درحالی که جامه‌های نازک و بدن نما پوشیده بود.رسول اکرم(ص)روی خویشرا ازوی برگرداند و فرمود:ای اسماء همین که زن به حد بلوغ رسید سزاوار نیست چیزی از بدن او دیده شود مگر ازمچ دست به پایین و صورتش(الدرالمنثورج 5)


فضیل بن یسار می گوید از امام صادق علیه السلام پرسیدم که آیا ساعد های زن از قسمتهائی است که باید از غیر محارم بپوشاند ؟ فرمود بلی و آنچه زیر روسری قرار می گیرد باید پوشیده شود همچنین از محل دستبند به بالا باید پوشیده شود . (کافی جلد 5 )

نمایان ساختن تمام بدن برای زوج رواست و سر و گردن را می توان در برابر پسر و برادر آشکار کرد، اما در برابر نا محرم باید از چهار پوشش استفاده کرد: پیراهن (درع)، روسری (خمار)، پوششی وسیع تر از روسری که بر روی سینه می افتد (جلباب) و چادر (ازار).(مجمع البحرین).

عایشه می گوید: دختر عبدالله بن طفیل که برادر مادری من بود در حالی که زینت کرده بود به خانه ام آمد. در همان هنگام پیامبر(صلی الله علیه وآله)نیز وارد شد و هنگامی که او را دید از او روی برگرداند. عایشه گفت یا رسول الله این دختر، بردار زاده من و خردسال است! پس پیامبر فرمود: هنگامی که زن به دوران عادت ماهانه رسید بر او جایز نیست که جز روی خود موضع دیگری را نمایان کند.( جامع البیان، ج 9)


عبداللّه‏ بن‏عباس، مفسّر و شاگرد سرشناس امیرالمؤمنین علی(ع) گفته است:زن (باید) مو و سینه و دور گردن و زیر گلوی خود را بپوشاند.»( مجمع البیان، ج7)
امیر المؤمنین علیٌّ علیه‏السلام
لابنـهِ الحسنِ علیه‏السلام : واکْفُـفْ علَیهِنَّ مِن أبْصارِهِنَّ بحَجْبِکَ إیّاهُنَّ ، فإنَّ شِدَّةَ الحِجابِ خَیرٌ لکَ ولَهُنَّ ، ولَیس خُروجُهُنَّ بأشَدَّ مِن إدْخالِکَ مَن لا یُوثَقُ بهِ علَیهِنَّ ، وإنِ اسْتَطَعْتَ أنْ لا یَعْرِفْنَ غَیرَکَ فافْعَلْ .

امام على علیه‏السلام
- به فرزندش حسن علیه‏السلام- : براى این که دیده‏شان به نامحرمان نیفتد آنها (زنان) را در پرده نگه دار ؛ زیرا هر چه بیشتر در پرده باشند براى تو و آنها بهتر است و بیرون رفتن آنها بدتر از این نیست که اشخاص نامطمئن بر آنان وارد کنى . اگر توانى کارى کنى که مردى جز تو را نشناسند این کار را بکن .

تحف العقول :86 وفی بعض النسخ : «بحجابک» بدل «بحجبک»
منتخب میزان الحکمة : 130
********

عنه علیه‏السلام :
کنتُ قاعدا فی البَقیعِ مَع رسولِ اللّه صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم فی یَومِ دَجْنٍ ومَطَرٍ ، إذ مَرَّتِ امْرَأةٌ على حِمارٍ ، فَهَوتْ یدُ الحِمارِ فی وَهْدَةٍ فسَقَطَتِ المَرأةُ ، فأعْرَضَ النّبیُّ صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم بوجهِهِ ، قالوا : یا رسولَ اللّه ، إنّها مُتَسَرْوِلَةٌ . قالَ : اللّهُمَّ اغْفِرْ للمُتَسرْوِلاتِ ثلاثا یا أَیُّها النّاسُ ، اتَّخِذوا السَّراویلاتِ فإنَّها مِن أسْتَرِ ثِیابِکُم ، وحَصِّنوا بِها نِساءَکُم إذا خَرَجْنَ .

امام على علیه‏السلام :
من و پیامبر در یک روز ابرى و بارانى در بقیع نشسته بودیم که زنى سوار بر الاغ از آن جا گذشت و دست الاغش در گودالى فرو رفت و زن به زمین افتاد . پیامبر صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم رویش را برگرداند . حاضران عرض کردند : اى رسول خدا ! آن زن شلوار به پا دارد . پیامبر سه بار فرمود : خدایا ! زنان شلوار پوش را بیامرز . اى مردم ! شلوار بپوشید که شلوار پوشاترین جامه‏هاى شماست و زنان خود را در موقعى که بیرون مى‏آیند با شلوار حفظ کنید .

تنبیه الخواطر : 2 / 78
منتخب میزان الحکمة : 130
********

عنه علیه‏السلام :
صِیانَهُ المَرأةِ أنعَمُ لِحالِها وَأدوَمُ لِجَمالها .

امام على علیه‏السلام :
صیانت زن او را شادابتر و زیبایى‏اش را پایدارتر مى‏کند .

غرر الحکم : 5820
منتخب میزان الحکمة : 130

مهدیه سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:05 ق.ظ http://kahfalanam.blogfa.com/


همین قد دیگه

سلام
کم پیدایین

شلیر سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:45 ب.ظ http://chiroki-dl.blogfa.com

الدان خدا خیرت بده.......گفتی بش آپ کنه....بخدا منم از دسته این دیفونه ذله شدم.....انقد دیر به دیر آپ میکنه
دیفونه سلاااااااااااااااااااااااااااااااام

حق باشماست
البته ماست موسیر ها
این روزا خیلی در گیرم.

نازنین سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ب.ظ http://www.chert-pert.blogsky.com/

سلام

با جمله ی آخر مخالفم

حیا و حجاب هیچ ربطی به هم ندارن ....



راستی اینقدر از این اسمایلی استفاده میکنی ..یعنی خیلی حرفهای خودتو قبول داری انگار !

سلام
حیا و حجاب مکمل همدیگن و هیچ یک بدون یکی دیگه مفهومی نداره .
مثل بعضی از با حجاب هایه بی حیا و بی حجاب هایه با حیا.

دی: اسمش اسماعیله خبر نداشتم ولی خیلی ازش خوشم میاد کلا آدم مثبتیه هر چی بگی تایید میکنه. بخاطر اینه زیاد استفادش میکنم.

عروس خورشید یکشنبه 3 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 ب.ظ http://AROOSEKHORSHID.BLOGFA.COM

سلام وبلاگ با ارزشی دارین
لطفا اگه میشه منو با نام عروس خورشید لینک کنید و اگه افتخار میدین خبرم کنید تا منم شما رو لینک کنم منتظر حضور گرمتون در وبلاگم هستمُخوشحال میشم درباره حجاب نظرتونو بذارین
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای انشاءالله
به امید ظهورش صلوات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد